Românii au ce învăța de la americani: soluția creativă pentru a încuraja tranziția la mașini electrice
Franța spune că UE ar trebui să urmeze exemplul SUA, în ceea ce privește subvențiile pentru vehiculele electrice.
Ministrul francez de Finanțe Bruno Le Maire a declarat că Uniunea Europeană ar trebui să ia în considerare aplicarea subvențiilor pentru vehiculele electrice mașinilor construite în bloc, după ce SUA și-a limitat sprijinul la vehiculele fabricate în America de Nord.
„Ar putea fi timpul să rezervăm bonusuri pentru vehiculele electrice fie pentru mașinile produse pe teritoriul european, fie pentru vehiculele care îndeplinesc strict și riguros noile standarde de mediu”, a declarat Le Maire reporterilor în cadrul unei conferințe. „Trebuie să jucăm cu aceleași reguli dacă vrem să ne apărăm industriile, locurile de muncă și tehnologia noastră.”
Franța și Germania, unde revoluția electrică desființează mii de locuri de muncă învechite în domenii precum producția de motoare și transmisii, au condus impulsul politic în ultimii ani pentru dezvoltarea unei industrie locale a celulelor bateriei în încercarea de a prelua controlul asupra unei piese auto care poate reprezenta 40% din valoarea unui vehicul electric.
Guvernul francez a oferit subvenții de până la 6.000 de euro pentru achiziționarea de vehicule electrice care costă mai puțin de 47.000 de euro, cu posibil ajutor suplimentar în cadrul unui program de casare a vehiculelor vechi cu motor cu combustie.
Legea americană este contestată
Vehiculele electrice au reprezentat 12% din vânzările de mașini noi în Franța în primele șapte luni ale anului 2022.
Bonusul pentru vehiculele electrice din Franța va fi redus la 5.000 de euro de la 6.000 de euro începând cu anul viitor, „dar rămâne substanțial”, a spus Le Maire în timpul briefing-ului.
SUA s-a confruntat cu critici pentru o nouă lege care oferă scutiri de taxe pentru vehiculele electrice, care spune că mașinile nu vor fi eligibile pentru subvenții de până la 7.500 de dolari dacă piesele esențiale ale bateriei provin din China, Rusia și alte „entități străine de îngrijorare”.
Pentru a ajuta consumatorii, administrația americană a publicat o listă de modele de vehicule 2022 și 2023 despre care spune că ar putea îndeplini cerințele facturii pentru „asamblarea finală” în America de Nord.
„Cred că este timpul să începem să ne gândim la această idee în Europa”, a spus Le Maire.